.

מיהו ד"ר עדיאל תל-אורן

קורות חיים ופעילות

ד"ר עדיאל תל-אורן הוא רופא כללי MD, (רשיון אירופי - ד"ר תל-אורן עוסק ברפואה פונקציונאלית ובתזונה הוליסטית מדעית בלבד, ולא עוסק ברפואה בישראל ) דוקטור לכירופרקטיקה DC, מוסמך ע"י המועצה האמריקאית לתזונה קלינית, מוסמך ע"י המועצה האמריקאית לרפואה פונקציונאלית, ומוסמך ע"י המועצה האמריקאית לחקר מוגבלויות. הוא מכהן כפרופסור באיגוד האמריקאי והבינ"ל להסמכת תזונאים קליניים. הוא מרצה בין–לאומי לרפואה תזונתית, סביבתית, פונקציונאלית, ורפואה מונעת. כמו כן, ד"ר תל-אורן הינו הנשיא והמייסד של ארגונים הומינטריים רבים בארץ ובעולם.
 
ד"ר תל-אורן סיים את לימודי הרפואה שלו באוניברסיטה היוקרתית לרפואה ברוסיה (זוכה מקום שלישי בתחרות אונסק"ו של בתי הספר לרפואה, לקראת האוניברסיטאות המפורסמות כמו אוקספורד וקיימברידג). סיים סטאז' ברפואה במספר בתי חולים וקליניקות בארה"ב, בנוסף לבתי החולים של אוניברסיאות רבות ומרכזי רפואה משפטית במוסקבה. לכן, הוא קיבל הכשרה רפואית כוללת יותר, מרוב הרופאים המשכילים בארצות הברית. הוא מורשה לעסוק ברפואה ברוב ארצות אירופה ואסיה. תחת רישיונו התזונתי הוא יכול להתמקד בתחומים הנבחרים שלו של הרפואה המדעית, כולל תזונה הוליסטית מקיפה, אנטי אייג'ינג, רפואה סביבתית, מניעתית ופונקציונאלית, בדיקות מעבדה פונקציונליות יעילות, ייעוץ, מחקר, כתיבה והרצאות.
 
ד"ר תל-אורן משמש כיועץ לארגונים, חברות ומעבדות בנושאי בריאות, רפואה מונעת, בדיקות מעבדה מתקדמות, ותוספי מזון. הוא מכהן כדיקן למדעים רפואיים וכפרופסור לרפואה פונקציונאלית, תזונתית וקלינית באוניברסיטה לרפואה טבעית בסנטה-פה, ניו-מקסיקו. ד"ר תל-אורן מרצה לרופאים, לצוותים רפואיים ולציבור הרחב בארץ ובעולם - על רפואה תזונתית וסביבתית, על שיפור הבריאות באמצעות שינויים בתזונה ובאורח-החיים, על עיכוב תהליכי ניוון והזדקנות ("אנטי-אייג'ינג"), ועל רפואה פונקציונאלית. כמו כן, ד"ר תל-אורן התראיין רבות ברדיו והופיע בטלוויזיה בארה"ב ובישראל. הוא מרצה במוסדות יוקרתיים (כמו אוניברסיטת הארוורד) וקיבל ביקורות מעולות.
 
גישתו של ד"ר תל-אורן מתבססת על הרפואה הפונקציונאלית, שהיא גישה מדעית והוליסטית למניעה, אבחון וריפוי מחלות. הרפואה הפונקציונאלית מתמקדת באיתור הגורמים והתהליכים של מחלות ובטיפול בהם - לעומת הגישה הרווחת ברפואה השמרנית, המתמקדת בעיקעדיאל תל-אורןר בדיכוי סימפטומים. עשרות אלפי רופאים בארה"ב משתלמים ברפואה פונקציונאלית על מנת לחדש את הרישיון הרפואי השנתי, באישור הממסד הרפואי האמריקאי, ה-AMA.
מחלות רבות נגרמות בשל תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול ובחילוף החומרים, נטיות גנטיות, חשיפה לרעלים ולתופעות אלקטרומגנטיות, מתחים נפשיים, ועוד. ניתן לאבחן את הגורמים והתהליכים של מצבים רפואיים רבים באמצעות בדיקות מעבדה מתקדמות ומדויקות, ובהתחשב בהיסטוריה רפואית. הטיפול כולל שינויים בתזונה, סילוק רעלים, פעילות בריאותית, הפחתת גורמי דחק (stressors) אישיים וסביבתיים, ושימוש בתוספי תזונה פונקציונאליים. מטרת הטיפול היא להגיע למצב אופטימאלי בתאים וברקמות על מנת להביא לתפקוד אופטימאלי.
(רשימת מחלות שד"ר תל-אורן מטפל ראה בהמשך)
 
בעברו, ד"ר תל-אורן שירת 5 שנים בצבא בחיל מודיעין. סיים תואר ראשון במוזיקה בהצטיינות יתרה, סיים תואר שני בניהול, ניהל והופיע בכל העולם לבד ועם תזמורות על מגוון של כלי נגינה. כמו כן, לימד נגינה על מגוון רחב של כלי נגינה, תורת מוזיקה הרמוניה, ונושאים אחרים (כמו: היסטוריה, עברית, תנ"ך) בבתי ספר ובאוניברסיטאות.
היה בבעלות וניהל עסקי נדל"ן ועסקים שונים במספר מדינות בארבע יבשות. בשנים 1994-2000 ניהל קליניקה גדולה לטיפול רב-תחומי הוליסטי ושירותים רפואיים.

 

ד"ר תל-אורן הוא הנשיא והמייסד של מספר ארגונים בארץ ובעולם, חלקם ללא מטרת רווח:

 

אקופוליטן ארה"ב

רשת בינ"ל לבריאות האדם והסביבה (ארגון ללא מטרת רווח), המשלב שירותים רפואיים הוליסטיים ומדעיים, מרכז למשאבים חינוכיים, קורסים אוניברסיטאיים, מרכז להגברת מודעות ולטיפול בנושאי קרינה ושדות אלקטרומגנטיים, Eco-Stay - מרכז הארחה בריאותי-טיפולי-הוליסטי במיניאפוליס, הכולל שירותים רפואיים רבים, מסעדת איקופוליטן ועוד, מרכז לטיולים אקולוגיים והומניטאריים, איקו-ספא, ארגון טיולי ליקוט ועוד. 
 

מסעדת אקופוליטן

מסעדת Raw Food, טבעונית, היפו-אלרגנית (ללא סויה ומוצריה, בוטנים, תירס, קפאין, שוקולד...), שהקים ד"ר תל-אורן בשנת 2001 במיניאפוליס, מינסוטה (ללא מטרות רווח). כיום המסעדה מתרחבת להיות רשת מסעדות כאלו ברחבי ארה"ב, ובהמשך תגיע גם לארץ.
 

עמותת מרפ"י

המרכז לרפואה פונקציונאלית בישראל (ארגון ללא מטרת רווח) 
העמותה הוקמה ע"י ד"ר תל-אורן לפני כ-12 שנה, על מנת לקדם בארץ את הנושאים של רפואה פונקציונאלית. רפואה פונקציונאלית היא שילוב של גישה הוליסטית/טבעית, עם אבחונים וטיפולים מדעיים המתמקדים בגורמים (סטרסורים) תזונתיים, סביבתיים ורגשיים, ובתהליכים פיזיולוגיים הפוגעים בבריאות - לעומת הגישה הרווחת המתמקדת בעיקר בדיכוי סימפטומים. מָרְפִּי פועל במישור החינוכי והאבחוני כאחד. הפעילות במישור החינוכי מתבטאת בארגון הרצאות/סדנאות בכל הארץ בנושאים הקשורים לרפואה פונקציונלית - לרופאים, למטפלים ולציבור הרחב.  בנוסף, מָרְפִּי מייצג בארץ (מנהלתית בלבד) את האוניברסיטה לרפואה טבעית שבסנטה-פה, ניו-מקסיקו (ארה"ב). הפעילות במישור האבחוני מתבטאת בהבאת בדיקות מעבדה פונקציונליות מדעיות, חדשניות ומדויקות מחו"ל, ובהקמת תשתית לעריכת בדיקות פונקציונליות שונות בארץ.
 

פרוייקט בניין מגורים גאודזי בר-קיימא אקולוגי וקהילה שיתופית בריבר הייבן, וויסקונסין

שטח של 1000 דונם, שכולו יער, שבילים, נהר גדול והרבה טבע. ד"ר תל-אורן בנה כחלק מהשטח את ה-Dome - מבנה מגורים גדול מאבן דמוי כיפה. במקום נמצאת גם המאפייה הירוקה הטבעונית שהקים ד"ר תל-אורן. במהלך חודשי הקיץ ד"ר תל-אורן לוקח לשם קבוצות לטיולי ליקוט בני יומיים-שלושה, בהם אוכלים רק מה שהטבע מציע, מטיילים ביער, בבית על העץ שבנה שם ד"ר תל-אורן ועושים שייט אבובים בנהר. כמו כן, במקום ישנה חממה, וגינה אורגנית גדולה מלאה בכל טוב. המקום מרוחק מאיזור עירוני ולכן נקי יחסית מקרינה ומזיהומים שונים.
 

המאפייה הירוקה

מאפייה לייצור לחמים היפו-אלרגניים אורגנים ללא מוצרי חלב, ללא ביצים, ללא גלוטן, ללא תירס, ללא סויה.
 

CCODER - תוכנית לקידום הבריאות בנפאל (ארגון ללא מטרת רווח).

ד"ר תל-אורן הוא יועץ רפואי ראשי לתכנית לבריאות קהילתית שהוא בין מייסדיה, המספקת שירותים רפואיים ליותר מ- 200,000 כפריים באזורים הנידחים של נפאל.

 

(Everest Learning Academy) ELA – ארגון למען ילדים יתומים ומעוטי יכולת בנפאל (ארגון ללא מטרת רווח).

משנת 1999 ד"ר תל-אורן מדריך טרקים הומניטאריים בנפאל (בהרי ההימלאיה), במטרה לחשוף אנשים רבים לתרבות הנפאלית, ליופי ולייחוד שלה, וכן על מנת לגייס כספים על מנת להמשיך ולהקים בתי ספר לילדים היתומים ומעוטי היכולת בנפאל.
 

מרכז נופש טרופי בתאילנד

 

FDH – הארגון העולמי לרפואה פונקציונאלית ולרפואת שיניים ביולוגית (ארגון ללא מטרת רווח).

ביו-נפש – הארגון העולמי לבריאות הנפש בצורה טבעית (ארגון ללא מטרת רווח).

 

נובהדרמי

ד"ר תל-אורן יצר הליך לא ניתוחי קבוע לחידוש עור הפנים.

 
את כל הארגונים ללא מטרות רווח ד"ר תל-אורן מממן באמצעות העבודה שלו (פציינטים רפואיים), כספים מהמטיילים בנפאל, שתומכים בילדים הנפאליים ובבתי הספר בנפאל, וכן באמצעות 'שיטת תל-אורן' - שיטה שפיתח להורדת נגעי עור, שומות, כתמי לידה, ציסטות, פפילומות, קסנטומות, קרטוזות, יבלות ויראליות ועוד - באופן טבעי, אסתטי, לא ניתוחי, לא פולשני וללא כאבים.
 

כיום ד"ר תל-אורן עובד על הקמה עוד מספר ארגונים בארץ, ביניהם:

ארגון ללא מטרת רווח שיפעל תחת המלכ"ר מרפ"י: "אקוטף"

רשת של גני ילדים כלל-ארצית הוליסטית, אקולוגית, אורגנית, טבעונית וטבעית. אחד היעדים החשובים שד"ר תל-אורן מציב בהקמת יזמויות בריאותיות אלו, הוא הגדלת המודעות וחינוך לאורח חיים בריא, במיוחד בקרב הורים צעירים וילדיהם, בתקווה לגדל את ילדי דור העתיד לאוכלוסייה בריאה וטבעית יותר, תוך הדגשת השמירה על אקולוגיה. ד"ר תל-אורן יהיה אחראי על הפן הרפואי-תזונתי. הוא יתווה את הקווים הכלליים לתזונת הילדים, יעביר הרצאות להוריהם במהלך ביקורו בארץ בנושאים בריאותיים שונים, למען העלאת המודעות, וכן יהיה אחראי על תוכנית חינוכית-בריאותית להוריי הילדים השוקלים להביא ילדים נוספים לעולם. ישנה חשיבות נוספת לפרוייקט זה, והיא עריכת מחקר רפואי על התינוקות והפעוטות החיים באורח חיים בריא בנושאים בריאותיים שונים, כמו: חיסונים, מחלות ילדים, גידול ילדים בריאים יותר ועוד, בהשוואה לילדים שגדלו במסגרות קונבנציונאליות.
 

הקמה של חוות בריאות רפואית-הוליסטית-אקולוגית

מטרתה להכיל מטופלים שונים עם מגוון רחב של מחלות כרוניות שונות, כגון: סכרת, מחלות לב, מחלות מעי דלקתי, מחלות אוטואימוניות, סרטן ועוד, ולרפאם, לפי ראי הרפואה הפונקציונאלית הטבעית, באמצעים טבעיים בלבד, תוך מספר חודשים ספורים. ישנה חשיבות נוספת לפרוייקט זה, והיא עריכת מחקר רפואי על הפציינטים שיגיעו לחווה. מטרתינו היא להוכיח לממסד כי ישנה דרך חלופית לבריאות, שאינה כוללת דיכוי סימפטומים ע"י סמים במרשם, תוך התעלמות מהגורמים להתפרצות הבעיה. בעזרת מחקר גדול זה ברצוננו להפוך את פני הרפואה על פיה.
 

 

ד"ר תל-אורן מטפל במצבים רפואיים רבים, בהם:

 
מחלות נפוצות: סרטן, סוכרת, תסמונת מטבולית/תסמונת X, בריחת סידן, עודף משקל, התקרחות ונשירת שיער, מחלות ילדים, הרטבת לילה, כאבי ראש (ללא קשר לכלי דם), כאבי ראש מגרנות, הפטיטיס (דלקת הכבד), נדודי שינה, בעיות בכבד וכיס מרה, בעיות בפרוסטטה/ערמונית, סטרס/עקה/לחץ

סיכונים בשל נטיות גנטיות, רגישות יתר לכימיקלים, בעיות בנטרול וסילוק רעלים, אלרגיה למזון ולגורמים סביבתיים, בעיות כרוניות בחילוף החומרים...

בעיות הקשורות לכאבים ודלקתיות: דלקות וכאבים כרוניים, עייפות כרונית, פיברומיאלגיה, פאסט גוינט סינדרום, בורסיטיס, כאבים בגב התחתון
 
מחלות אוטואימוניות: פסוריאזיס, לופוס, סקלרודרמה, ארתריטיס ריאומטי/דלקת מפרקים שגרונית, מחלה אוטואימונית של בלוטת התריס, אנמיה ממארת, סוכרת סוג 1, קרוהן, טרשת נפוצה, תסמונת המעי הרגיש, קוליטיס כיבית, ויטיליגו, ועוד רבות
 
מחלות ניוון עצבי: טרשת נפוצה, דמנציה, פרקינסון, אלצהיימר ועוד.
 
בעיות נוירוביולוגיות ומוחיות: דיכאון, חרדה, בעיות התפתחותיות (אוטיזם, PDD), בעיות קשב וריכוז, כגון ADD ADHD, תהליכי ניוון והזדקנות,שיתוק מוחין, ירידה בתפקוד הקוגניטיבי ואיבוד זיכרון, הפרעות שינה, נדודי שינה, כאבי ראש (ללא קשר לכלי דם), כאבי ראש מגרנות
 
בעיות כלי דם ולב: לחץ דם גבוה, אי-ספיקת לב, הומוציסטאין גבוה, אנגינה פקטוריס, צניחה של השסתום המיטרלי, שבץ, טרשת עורקים, הפרעות קצב לב, קרדיומיופתיה.
 
בעיות OBGYN - הקשורות לפוריות, הריון ולידה
 
בעיות נשים: העדר וסת, דיספלזיה, כאבי מחזור, אנדומטריוזיס, מחלת שד פיברוציסטית, גיל המעבר, דימום יתר, ציסטה בשחלה, תסמונת קדם וסתית,תסמונת שחלות פוליציסטיות, בעיות בהריון, בחילות בוקר, שרירני רחם, דלקת הנרתיק.
 
הפרעות עיכול: עיכול לקוי, ריפלוקס, קוליטיס, כיבים, מחלת קרוהן, בעיות במעי הדק ו/או בלבלב, אולקוס, הליקובקטר פילורי, הפטיטיס (דלקת הכבד), בעיות בכבד וכיס מרה
 
בעיות עור: אקזמה, אקנה, פסוריאזיס, פיגמנטציה, עור יבש, אדממת, עור קשקשי, דלקת בזקיק השערה, היפרפיגמנטציה, סעפת, סקלרודרמה, אסתמה של העור, וכן הסרת שומות ונגעי עור בשיטה טבעית, לא רפואית ולא פולשנית.
 
בעיות עיניים: קטרקט, גלאוקומה, דלקת הקרנית, ניוון מקולרי, שעורה, הפרעות ראייה, דלקת הלחמית/העין האדומה
 
בעיות אורתופדיות: שברים, כתף קפואה, דלקת חוליות מקשחת, ניוון של הדיסק הבין-חולייתי, כאבים בגב התחתון, סיאטיקה/אישיאס, נקע והתכווצות שרירים, דלקת גידים, תסמונת הרגל חסרת המונח והתכווצויות שרירים
 
זיהומים שנגרמים ע"י וירוסים, חיידקים, פטריות או טפילים, כמו: הרפס, קנדידה, מחלת ליים...
 
ראומטיזם: גאוט/שידגון,  ארתריטיס ריאומטי/דלקת מפרקים שגרונית, לופוס, פיברומיאלגיה, פולימיאלגיה ראומטיקה
 
כליות: אבנים בכליות, דלקת בדרכי השתן, דלקת בשלפוחית השתן
 
בעיות של הנפש: דיכאון, חרדה, סטרס/עקה/לחץ
 
בעיות בשפתיים ובפה: דלקת בזווית הפה, אפתות/כיבים בפה, הסתדקות השפתיים, בעיות חניכיים
 
בעיות בלוטת התריס: תת-פעילות של בלוטת התריס, פעילות יתר של בלוטת התריס
 
בעיות אף-אוזן-גרון: דלקות אוזניים וגרון, סינוסיטיס, טנטון, "מחלות חורף", שפעת...
 
בעיות ומחלות נוספות: תסמונת התעלה הקרפילית (CTS), מחלות המופיעות בציפורניים, גלוסיטיס ואבחנות לשון נוספות, תסמונת הרגל חסרת המונח והתכווצויות שרירים...


 
We care about your thoughts!