.

שאלות ותשובות מסדנת טיהור רעלים

 

מה לגבי מזונות מכילי גופרית?


תשובה:
דיברנו על שום ובצל ומוצרים אחרים דומים להם המכילים גופרית. גם במצליבים כמו כרוב, כרובית, יש גופרית. יש הרבה מזונות שיש בהם גופרית באופן טבעי והם תורמים לתהליך הסולפציה (כפי שמתואר בחומר של הסדנה) בשלב ב' של טיהור הרעלים בכבד. כמו כן, המלח השחור עשיר בגופרית.

 


 

מה לגבי בלוטת התריס?


תשובה:
אנשים הסובלים מהיפותירואיד (לכאורה אין מספיק תפוקה של הורמוני בלוטת התריס) ולוקחים אלטרוקסין או תרופות אחרות כחילופין להורמון התריס - קודם כל צריכים להיות מודעים לכך שלכולנו יש סיכון גבוה לפתח מחלה אוטואימונית של בלוטת התריס, בייחוד אצל אנשים רגישים לגלוטן (כ-50% מהאוכלוסייה המערבית, לכן הקמתי את "המאפייה הירוקה" בארה"ב - ובקרוב גם בארץ - המייצרת לחמים היפואלרגניים - ללא גלוטן, דברי חלב, סויה, תירס, ביצים, בוטנים, ועוד) ולכך שהמחלה הזאת עשויה להיגרם בעיקר על ידי רגישויות מזון, כמו הגלוטן. הגלוטן הוא הגורם מספר אחד להתקפת מערכת החיסון כנגד בלוטת התריס; בשלב הראשון נוצרת דלקתיות בבלוטת התריס שגורמת להפקת יתר של הורמון הבלוטה, אבל אף אחד לא בודק זאת, כי רוב האנשים לא מרגישים בסימפטומים אלא אם כן זה חמור ביותר, שאז זה נקרא השימוטו. בשלב השני, חלק גדול מהתאים מתחילים למות או להיות חולים ואינם יכולים להפיק את הורמון התריס. לכן הרמה בדם נהיית מאוזנת, כי יש לנו שילוב של תאים שמפיקים יותר מדי בגלל דלקתיות, בעיה אוטואימונית, מול התאים שאינם מפיקים מספיק - אז לכאורה הבדיקה נראית נורמאלית, למרות שהמצב הוא לא טוב. בשלב השלישי כמות התאים החולים או מתים גדלה מספיק כדי שרמת ההורמון תרד ואז אנחנו "סוף סוף" מאובחנים כסובלים מהיפותירואיד, ורק אז מקבלים את ההורמון הסינתטי במרשם. כלומר, במשך שנים רבות אפשר היה לאבחן את ההתקפה על בלוטת התריס, אם היינו עושים בדיקות של נוגדנים ספציפיים לבלוטה. חבל שבדרך כלל בדיקות כאלה נעשות רק כשלפציינט ישנם סימפטומים חמורים של היפרתירואיד (עודף הורמון התריס), מה שלא קורה לעיתים קרובות. לכן, רוב האנשים עם בלוטת תריס פגועה מהלכים עם דלקת שגורמת להרס מצטבר בבלוטה, והם פשוט לא נבדקים עד שהמחלה הגיעה לשלב מאד מאד מתקדם (השלב השלישי שהזכרנו קודם). כאשר הפציינט מחליט להפסיק את החשיפה לגורם (לדוגמה: הימנעות מגלוטן, במקרה שגלוטן הוא הבעיה), וכאשר עדיין לא מתו תאים רבים מדי, אפשר לשקם את התאים החולים שעדיין לא מתו ולשפר את תפקוד התאים האחרים, ולכן יש מספיק אנשים - ואולי אפילו בקהל - שיכולים להעיד על כך שהפסיקו לקחת את ההורמון הסינתטי כי הם לא הרגישו צורך בו יותר לאחר שבדיקות הדם נעשו תקינות גם ללא השימוש במרשם ההורמונאלי; למרבה הצער זה לא תמיד קורה, כי במקרים רבים הבלוטה נהרסה במשך שנים רבות של שימוש במרשם ההורמונאלי כקביים, בעוד שהמחלה האוטואימונית המשיכה ללא הפרעה, ואז הגוף הפסיק לייצר את ההורמון בעצמו. זהו בקצרה לגבי בלוטת התריס.

 
 

מה לגבי בדיקות מעבדה הקשורות ביכולת לטהר רעלים, כמו הבדיקות הגנטיות?


תשובה:
בדיקות מעבדה הן נושא אינדיווידואלי; יש אנשים שרוצים לדעת יותר על הגנטיקה שלהם והשפעתה על הבריאות ועל יכולת הגוף שלהם להתגבר על רעלים מהסביבה. במקרים כאלה אפשר להזמין בדיקה גנומית מקיפה הנקראת "בדיקה דטוקסי-גנומית", המוזכרת בחוברת הסדנה לטיהור רעלים, ולהוסיף לה שני אלמנטים נוספים שנקראים MTHFRx2 ( 2 כרומוזומים) ו - E-APO. בדיקת ה- MTHFR מעידה על יכולת הגוף להמיר את החומצה הפולית לחומצה פולית אקטיבית (מקור חשוב לתהליך המתילציה בשלב ב' בכבד), וה- E-APO מעיד - בין היתר - על יכולת הגוף לשנע מתכות כבדות (רעילות). אלה ורבים אחרים הם אלמנטים גנומיים שניתן ללמוד מבדיקה גנטית. זוהי הבדיקה היקרה ביותר ובדרך כלל היא "רפואה לעשירים".
בדיקה אחרת היא בדיקת הצואה שאומרת לנו הרבה לגבי מערכת העיכול וכמות הנגיפים מייצרי הרעלים שבתוכה (ולגבי התפקוד של מערכת העיכול, המשפיע גם הוא על יכולת טיהור הרעלים). בסדנה על "סודות מערכת העיכול" נדבר בין היתר על פרטי הפרטים של בדיקה זו.
בדיקה נוספת היא בדיקה של חומצות אורגניות בשתן המעידות על יכולת חילוף החומרים, רעילות חילוף החומרים בגוף ובכבד, רעילות הורמונאלית, חוסרים תזונתיים, ורעלים שהגיעו מנגיפים ופטריות במערכת העיכול ומשפיעים על הגוף בכלל ועל המוח בפרט.
 
 
 

מה לגבי בדיקה למתכות כבדות?


תשובה:
ישנה בדיקת שתן כפולה (עם פרובוקציה) למתכות כבדות שהצטברו ברקמות, וגם היא חשובה. אבל הטיהור שדיברנו עליו בסדנה זו מתייחס בעיקר לרעלים על בסיס פחמן שהם רעלים אורגנים כגון כימיקלים רעילים מהחקלאות, חומרים נדיפים מזהמים בבית ובסביבה, הורמונים, רעלים המופקים ע"י חיידקים ופטריות, ועוד רבים אחרים. חשוב מאד להיפטר מהרעלים האורגנים כי מבחינה כמותית הם נמצאים הרבה יותר בגופנו וברקמותינו מהמתכות הכבדות. עם זאת, מתכות כבדות הן רעילות מאד לגוף אפילו בכמות קטנטנה, וקשה להיפטר מהן מבלי לגרום לנזק מוחי. לכן ניקוי הגוף ממתכות כבדות הוא תהליך איטי, מתמשך, שעושים אותו רק לאחר הטיהור של הרעלים האורגניים.
שיהיה מובן לכולנו: בסדנה דיברנו על רעלים על בסיס פחמן, רעלים אורגניים, שהם רוב הרעלים בסביבה. לאחר תשעים הימים של טיהור הרעלים האורגניים, אפשר גם לבדוק וגם לטפל במתכות כבדות שהצטברו ברקמות גם הן, בצורה בטוחה ומבוקרת ואיטית ביותר, של ארבעה עד שמונה חודשים, תוך כדי ניהול חיים נורמאליים. כשעושים זאת לאט לאט, התהליך יהיה בטוח, ללא סיכונים. מתכות כבדות הן מסוכנות מאוד כשהן יוצאות מהרקמות ועלולות להתפזר שוב בתוך האיברים החיוניים והמוח - אנחנו חייבים לא לגעת בהן עד שאנחנו מוכנים לכך, כשהכבד מוכן לכך, והמוח מוכן לכך - וזה קורה רק אחרי טיהור הרעלים האורגניים. חלק מהמתכות הכבדות יטוהרו גם הן באופן ארעי, בכמות קטנה, בזמן תשעים הימים האלה; אבל רובן יישארו ברקמות ואנחנו מעדיפים שהן יישארו בהן, עד שנהיה מוכנים להיפטר מהן, בפרוטוקולים אחרים לגמרי שנדבר עליהם בסדנה אחרת בסדרת הסדנאות הזו (סדנת המתכות הכבדות ורפואת השיניים הביולוגית).

 
 

מה השם של התוסף להתמכרויות.


תשובה:
התוסף להתמכרויות הוא Appecurb והוא נמצא בחוברת שלכם.

 


 

מה לגבי כוסמין?


תשובה:
כוסמין - גם בו יש גלוטן, ולכן כשאנחנו מנסים להימנע מגלוטן, אין לנו ברירה, אלא להימנע גם מכוסמין. הדגנים שאין בהם גלוטן רשומים בחוברת שקיבלתם, שהם כוסמת, דוחן, קינואה, אורז, אמרנט, דורה (יש קמח דורה, סורגום שממנו עשוי אחד הלחמים של המאפייה הירוקה). שיבולת שועל - במקור אין בה גלוטן אבל בגלל אחסון והובלה היא עלולה להזדהם בגלוטן מחיטה וממקורות אחרים (שעורה, שיפון וכדומה). ישנם גם קמחים ממקורות שאינם דגנים (כמו קמח טפיוקה משורש הקסבה, וקמח גרגרי חומוס, שבהם המאפייה הירוקה משתמשת, ממקורות אורגניים בלבד).

 
 

וואי פרוטאין (חלבון מי גבינה) - איך אתה מתייחס אליו?


תשובה:
השאלה היא לגבי whey protein, איך אני מתייחס אליו כחלבון, והתשובה היא - הוא עשוי מחלבוני חלב. זה כבר עונה על השאלה, בהתאם למה שהזכרנו קודם לגבי המקורות העיקריים לתגובת מערכת החיסון כנגד חלבונים במזון, במיוחד חלבונים זרים לגוף האדם כמו חלבונים מחלב של יונקים אחרים. מי שלוקח וואי פרוטאין במטרה לחזק שרירים או במטרה להרגיש שהוא מקבל חלבון טוב - נפל בפח של חברות תעשייה ומסחר בבע"ח ומוצריהם, חברות שרצו להיפטר מהפסולת שלהן - ולא ידעו איך לעשות זאת עד שהצליחו למכור את חלבון מי החלב בהון תועפות כ"תוספת בריאה", למרות שהיא גורמת לנזק ולנקבים בכליות. זאת בשל החומציות הרבה הנלווית לחלבונים מרוכזים אלה. אפילו במינון קטן, חלבוני החלב - כפי שאמרנו - גורמים לאלרגיות, רגישויות ודלקתיות רבה בגוף.

 
 

מה לגבי חיידקים במערכת העיכול כמו הליקובקטר פילורי ולגבי קנדידה?


תשובה:
בהקשר לחיידקים ופטריות במערכת העיכול דיברנו בסדנה על המולקולות הצמחיות הביו-אקטיביות (מצ"ב), ואיך הן משפיעות על מערכת החיסון ועל מושבות פתוגניות בגוף. אצל אנשים רבים נמצא הליקובקטר מבלי שיהיו להם סימפטומים, כמו שלאנשים רבים נמצא סטרפטוקוקוס בגרון, מבלי שיהיו להם מיחושים בגרון (לכן השימוש הנפוץ באנטיביוטיקה למיחושי גרון אינו מוצדק, בייחוד כאשר קיימים טיפולים יעילים כגון שמן אורגנו, פלפל אדום חריף-קאיין, ומצ"ב). רק למי שיש סימפטומים וגם מצאו אצלו במקרה הליקובקטר - הרופא הממוצע ייתן אנטיביוטיקה. יש דרכים אחרות, יותר טובות ופחות רעילות שעובדות לא פחות (לדוגמה אלת המסטיק במוצר Pyloristat, Zinc Carnosine , המצ"ב ועוד אפשרויות אחרות על פי מצב הפציינט). הן מתקנות את המצב מבלי שננסה להיפטר באופן רעיל מכל החיידקים "הרעים" (וגם להרוג את כל "הטובים"). למרות השימוש באנטיביוטיקה, אי אפשר להיפטר לחלוטין מחיידקים פתוגניים, ניתן להיפטר רק מחלק קטן מהם ורק באופן זמני, מה שגורם למושבות פתוגניות (מחוללות מחלות) להשתרש בגוף לשנים רבות. בזכות המצ"ב וטיפולים טבעיים נוספים שהוכחו, ניתן לקבל תוצאות טובות גם מבלי להתקיף באנטיביוטיקה כל חיידק שמוצאים בגוף.

 
 

לגבי חולי כליות, המטופלים בדיאליזה: האם צריך להגביל ירקות בגלל אשלגן ?


תשובה:
מניסיוני הקליני לא ראיתי אף פעם בעיה אצל חולי כליות שאכלו הרבה ירקות, לכן זה נשמע לי יותר כמיתוס מאשר כבעיה אמיתית. הבעיה העיקרית היא עודף החלבון. פציינטים שלי שנמנעו מחלבון מרוכז שמרו על הכליות הפגועות שלהם לאורך זמן ואפילו הדהימו את הנפרולוגים שלהם, הרגילים להלעיט אותם במזון עתיר חלבונים ולראות אותם מתדרדרים בהתאם לסטטיסטיקה הנפוצה בענף רפואי זה. מאידך, כל מקרה רפואי חייב התייחסות אישית וכרגע לא נוכל להתייחס לטיפולים רפואיים באופן אינדיבידואלי. סמינר זה והחוברת שקיבלתם נועדו לטיהור רעלים, לא לכל טיפול ולכל מחלה פיזיולוגית. בעתיד הקרוב נוכל להפנות את הקהל למטפלים ורופאים שעברו הסמכה ברפואה פונקציונאלית בארץ מטעם מרפ"י - המרכז לרפואה פונקציונאלית בישראל. סדנה זו ו- 6-7 סדנאות נוספות יהוו סדרה חינוכית שעליה תתבסס ההכשרה של מטפלים ורופאים אלה, ששמותיהם יירשמו באתר של מרפ"י.

 


 

אני אוהבת בריכה והבריכה היא עם כלור, אז מה עושים עם זה?


תשובה:
אני לא אוהב להיכנס לבריכה מלאה בכלור, אלא לבריכות טבעיות ואגמים שבהם המים מתחלפים (כמו חורשת טל, הכינרת, הסחנה, נחלים נקיים וגבי מדבר. ים המלח גם הוא מצויין. אפילו הים התיכון ומפרץ אילת המלוכלכים מזהמים את הגוף פחות מבריכה עם כלור). אנחנו חייבים לשכנע את מוסדות הציבור לשנות את החוקים בארץ שיהיו כמו באזורים מתקדמים של ארצות הברית ובאירופה שבהם ניתן לבנות בריכות ללא רעלים, ע"י שימוש בסטריליזציה של קרינה אולטרה-סגולית, מי חמצן, סינון, ועוד דרכים טבעיות לטיהור מי בריכות.
כשנכנסים לבריכת כלור או ברום אנו נחשפים לחומרים רעילים אלה שחודרים לגוף דרך העור, והגזים הנוצרים מהם חודרים בכמות רבה לריאות - דווקא מכיוון שהן עובדות קשה בזמן השחייה המאומצת. זאת בנוסף להרעלת הכלור במקומות שבהם יש הפלרה (עליה נדבר בסדנת המתכות הכבדות ורפואת השיניים הביולוגית). בזמן 90 הימים של הטיהור אסור להיכנס לבריכות מזהמות כאלה, אבל לאחר 90 הימים - אם את רוצה מדי פעם להשתכשך במים פעם בשבוע ולשחות רבע שעה - זה לא סוף העולם. כמובן, זה תלוי ברגישות שלך לרעלים אלה. יש אנשים רגישים במיוחד שאף פעם לא יוכלו להתמודד איתם. אם אכן יש ברשפון בריכה כזאת כדאי לתמוך בה כדי שייבנו בארץ חדשות כמוה.

 
 

מה לגבי משיכת שמן?


תשובה:
משיכת שמן (oil pulling) רשומה בחוברת כאלמנט אופציונאלי נוסף לטיפול ברעלים הנמצאים בפה וחודרים לגוף. מי שרוצה במשיכת שמן, לפני השימוש בג'ל שהוזכר למריחה בסוף הפרוטוקול של הפה, ניתן לגרגר בכל הפה למשך דקה או שתיים עם שמן זית או שמן אחר יותר זול, ואז לירוק אותו. זה אמור למשוך החוצה את הרעלים המצויים בתאים בקטריאליים וויראליים שיש להם שומנים במעטפת שלהם. השמן אמור להרוס מעטפת זו, מה שהורג את החיידקים, ואז יורקים את הרעלים מומסי השומן שבהם החוצה. זה לא תהליך קריטי מבחינת הטיהור, אבל מי שרוצה להשקיע מעל ומעבר, או מי שיש לו בעיות זיהומיות קשות בפה ובחניכיים - יוכל לעשות google על oil pulling באינטרנט, ולהוסיף אלמנט זה לפני המריחה על החניכיים של הג'ל האנטי בקטריאלי שהוזכר קודם (שאותו ניתן למצוא בדף המשאבים לפני סוף החוברת).

 
 

האם אפשר ליישם את הצעדים לטיהור רעלים המתוארים בחוברת - גם בזמן היריון?


תשובה:
רוב הצעדים בחוברת הם צעדים חיוניים לבריאות של כל אדם. גם נשים בהריון מטהרות רעלים כל יום באופן פיזיולוגי פעיל ולכן כל צעד שתומך בתהליך זה הוא צעד חיובי שכדאי לעשותו, אם הוא איננו אגרסיבי מדי בהתאם לנסיבות (כמו לקיחת תוספי תזונה רבים באופן בלתי מבוקר, כאשר ניקיונם מחומרים מזהמים לא הוכח). אפילו יישום של חלק מהצעדים בתוכנית טיהור הרעלים הזו הוא שיפור משמעותי בהשוואה למה שנעשה עד היום. לדוגמה: הטיפול בחשיפה לזיהום חשמלי בביתכם ישפר את הבריאות וימנע מחלות אצל כולם, בדיוק כפי שהימנעות מחשיפה לעשן תשפר את הבריאות של כל אדם. כנ"ל לגבי השימוש במצ"ב (מולקולות צמחיות ביו-אקטיביות), הטיפול בהיגיינת הפה, וההימנעות ממזונות גורמי דלקת - כל הצעדים האלה תומכים בתהליך הטיהור היומיומי ומשפרים את הבריאות הכללית. אפילו אם בזמן ההיריון רוב הנשים עשויות להחליט לא לעבור את כל תהליך הטיהור של 90 הימים - אין מניעה ליישום כל הצעדים ההיגייניים, האכילה הנכונה והאלמנטים הטכנולוגיים עד סוף ההיריון ולאחר ההיריון ניתן להמשיך עם החלק היותר אגרסיבי של התוכנית, הכולל תוספי תזונה פעילים יותר. אני ממליץ לנשים בהריון או נשים מניקות המעוניינות בטיהור רעלים אגרסיבי (כמו בחלק האחרון של התוכנית הכולל את ה- UltraClear Plus pH) לעשות זאת תחת פיקוח. אבל כאמור, כל הצעדים בשלושת החלקים הראשונים של הפרק השני בחוברת ניתנים לביצוע גם בתקופות מיוחדות אלה.
 
 
 

האם אפשר בכל מצב רפואי לאכול על פי הוראות התזונה שפירטת?


תשובה:
מבחינת תזונתית כללית, ההוראות שבחוברת (ובמאמר על עשרת המזונות המומלצים) רק יכולות לשפר את הבריאות של כל אדם, בשל ההימנעות ממזונות דלקתיים, מזונות אלרגניים, כימיקלים רעילים, מזונות מהירים קלוקלים שהם עתירי קלוריות וחסרי נוטריאנטים, ומזונות עתירי חלבון שמגבירים את החמצת ברקמות, הרדיקלים החופשיים ועודף רעלים על בסיס חנקן. כמו כן, יישום ההוראות שבחוברת מעלה את רמת הנוטריאנטים הזמינים לגוף ומשפר את חילוף החומרים. ודאי שאפשר וכדאי לאכול מזון יותר בריא ללא קשר למצב הרפואי - וסביר שאלו הסובלים ממחלות כרוניות דווקא יזדקקו הרבה יותר למזון עתיר נוטריאנטים שאין בו חומרים מלאכותיים ומזיקים. גם אנשים הדורשים תזונה מיוחדת או הגברת כמות הקלוריות (כמו ספורטאים, נשים בהריון, וכדומה) ייהנו מתזונה כזו. ישנם אנשים די נדירים הסובלים מבעיות רפואיות קשות הדורשות התאמה תזונתית ספציפית, אך אינני סבור שהאנשים בקהל (המסוגלים לתפקד היטב באופן עצמאי) נמנים עליהם. כמו כן, יש אנשים נדירים שסובלים מבעיות גנטיות, ופחות נדירים - הסובלים מבעיות במערכת העיכול, ולכן אינם מסוגלים ליהנות ממספר מזונות שהם טובים לבריאות. בעיות גנטיות קשה לשפר אבל את תפקוד מערכת העיכול אפשר לשקם בעזרת אבחונים נכונים על סמך בדיקות פונקציונאליות וטיפולים אינדיבידואליים על סמך האבחון - על נושא זה נרחיב את הדיבור בסדנת "סודות מערכת העיכול", שהיא השנייה בסדרת הסדנאות של מרפ"י. מערכת עיכול שמתפקדת היטב תאפשר אכילת מזונות בריאים שיועילו גם לה וגם לכל מערכות הגוף האחרות. על פי רוב, לאכול בריא - כולם יכולים.
שאלה : כמה מסנני זיהום חשמלי צריך לשים בבית ומה עלותם?
תשובה: לתשובות טכניות וספציפיות בנושא זה אני ממליץ לפנות לחברה המייבאת מסננים אלו, חברת דולב www.dolevltd.co.il, ואני בטוח שהם ישמחו לתת לכם פרטים חשובים אלה.
 
שאלה: האם כל אחד יכול לקחת את התוספים שבתוכנית ללא חשש? לאלה החוששים מתוספי תזונה - אני רוצה להדגיש שהתוספים שהוזכרו בתוכנית הם מאוד עדינים והיפואלרגניים, למרות שהם נראים כאגרסיביים בגלל התמיכה האפקטיבית שלהם בטיהור הרעלים. במשך 20 שנה ואלפי פציינטים, ראיתי אולי רק פציינט אחד שלא יכול היה ליהנות מהם בגלל רגישות. (ולכן מצאנו טיפול חלופי לאלמנט זה בלבד) כשעושים את התהליך בצורה מבוקרת, כפי שתיארתי בתוכנית, צעד אחר צעד, נוכל להימנע מתופעות לוואי לא רצויות ואם מתגלה רגישות נדירה לאחד המרכיבים בתוספים המומלצים ניתן יהיה להתייחס למצב באופן אישי ע"י מודיפיקציה מתאימה. הבעיה העיקרית בזמן טיהור רעלים, בייחוד אצל אנשים בעלי כבד חלש או פיזיולוגיה בלתי מאוזנת (כגון חוסר איזון בין שלב א' לשלב ב' בכבד) ואצל אנשים במצב רגיש כמו נשים בהריון - היא האפשרות לדטוקסיפיקציה פתולוגית ולתגובת הרקסהיימר, הנקראת בטעות "משבר ריפוי". סיכון זה מתהווה כאשר טיהור הרעלים אינו תומך מבחינה תזונתית בשלב השני בכבד, במערכת העיכול או בכליות, או מתעלם מחלק מהצעדים החשובים שדיברנו עליהם. במצבים רגישים כאלה הרעלים הנוצרים בכבד או אלה החודרים מחדש לכלי הדם - בגלל מערכת עיכול לא תקינה - הינם בעלי השפעה חמורה יותר מהממוצע. כאמור, התוכנית שלנו לוקחת אלמנטים אלה בחשבון. בנוסף, ישנם אנשים שמבחינה גנטית קשה להם יותר לטהר רעלים, ואולי הם צריכים טיפול מיוחד, אבל הם די נדירים ואני צופה שפחות מאחד למאה "מטהרים" יחוו קשיים בתוכנית זו. היא אכן תוכנית חזקה אבל ההתייחסות שלה לכל האלמנטים ההדרגתיים היא הגיונית ובטוחה, כך שהסיכוי לצוואר בקבוק הגורם להצטברות רעלים במקום אחד בשרשרת הטיהור הוא סיכוי מאד קטן וזניח. לאלה שעדיין דואגים לגבי מצבם הבריאותי, יתכן שהם באמת צריכים טיפול יותר אישי, עם רופא פונקציונאלי או מטפל הוליסטי מוסמך לכך בארץ או בחו"ל.
 
שאלה: מה לגבי חוקנים?
תשובה: הנושא של תרפיה הידרוקולונית מוזכר בחוברת בקצרה כאלמנט אופציונאלי שיכול לתמוך בתהליך הטיהור ע"י הפחתת כמות הרעלים הנכנסת למחזור הדם כאשר מערכת העיכול סובלת במיוחד, כמו במצב של עצירות קשה. גם כשהטיפול הזה יכול להועיל, לא כדאי לעשותו לעיתים קרובות מדי, מכיוון שהוא יכול להביא לתלות, ומכיוון שהוא מתעלם מהגורמים לעצירות עצמם. ברוב המקרים צריך למצוא את הסיבות לבעיה ולא רק לטפל בשטיפה מאסיבית של המעי הגס שעשויה להיות מלווית ע"י תופעות לא רצויות במקרים מסוימים (לדוגמה: תוכן המעי הגס עלול לחדור תחת לחץ למעי הדק, דרך השסתום האיליאו-ציקלי ולגרום להרעלה במקרים מסוימים). בכל זאת אני ממליץ על 2-3 טיפולים אצל אנשים הסובלים מעצירות קשה, עד שאפשר לטפל בגורמים או מהכיוון הטבעי יותר שמתחיל בפה. ישנם מספר מצבים אחרים שלהם הטיפול נותן מענה באופן זמני, אך עדיין חשוב להימנע מטיפולים תכופים וממכרים.


1.  שאלה: ברצוני להיכנס להריון. האם כדאי להתחיל בתהליך טיהור הרעלים? אני אוכלת מזון אורגני נקי ולא מעובד, על בסיס צמחי - כבר חודשים רבים.
תשובה: רעלים קסנוביוטיים ואנדוטוקסינים שהצטברו במשך שנים באברי הרבייה עלולים להישמר ברקמות במשך שנים רבות גם לאחר מעבר ל"תזונה נקייה" - במיוחד אם הצעדים הנחוצים לטיהור או לשחרור רעלים מסיבי יותר - עדיין לא בוצעו. התזונה הנקייה שלך בחודשים האחרונים מאפשרת לך לדלג על חלק ההכנה של התוכנית, לאחר כשבוע או שבועיים של ביצוע הצעדים הקשורים בפעילויות גופניות, זיהום חשמלי והיגיינה של הפה, בניקיון האוויר והמים ובשימוש במצ"ב (וכן בצעד שבו מטפלים באתגרים רפואיים אישיים, אם יש צורך בכך). כך תוכלי להתחיל כבר בשבוע השביעי או השמיני (עדיף בשבוע החמישי או השישי) של תוכנית 90 הימים שלמדנו בסדנה. דטוקסיפיקציה כזו של חמישה שבועות לפחות תשפר את בריאותך ותכין את גופך להריון בריא יותר ולתינוק טהור יותר, ותדחה את ההיריון רק בחמישה עד שבעה שבועות.
2.  שאלה: הייתי מעוניינת לרכוש את הסדנה אך לדעתי היא יקרה מדי. מדוע?
תשובה: אני מצטער שמחיר הסדנה יקר בעיניך ומבין את הקשיים להקציב משאבים לרכישה כזאת בכלכלה של ימינו. אולם, אני בטוח שיישום של אפילו צעד או שניים בלבד מתוך הסדנה (מתוך 12+ צעדים) יעניק לך ערך גבוה יותר מהמחיר של כל 6 שעות הסדנה, שהוא עדיין פחות ממחיר של 45 דקות של ייעוץ אישי איתי. אפילו צעד אחד מצעדים רבים אלו יכול להציל תינוקות וילדים מהתפתחות סרטן, מחלה שהפכה להיות שכיחה ביותר אצל תינוקות שנולדים בימים אלו ובשנים הקרובות. צעד זה - כמו רוב הצעדים הנלמדים בסדנה - אינו קשור לדיאטה ואכילה נכונה או תזונה, אך הוא חשוב ביותר לניקוי רעלים ולבריאות כללית.
מהו לדעתך "המחיר המומלץ" למניעת סרטן? עייפות כרונית? כאבים בשרירים/פיברומיאלגיה? כאבי ראש? נדודי שינה/אינסומניה? דיכאונות או חרדות? בעיות כלי דם ולב? מחלות אוטואימוניות? דמנציה? בעיות בריכוז, לימוד וזיכרון? ומה יהיה המחיר לטפל בהם לאחר שהתהוו?? מחלות אלה ורבות אחרות קשורות באופן ישיר להצטברות רעלים כרונית ברקמות הגוף. הנזק הנגרם גם הוא מצטבר וגורם לאובדן הפרודוקטיביות ואיכות החיים שלנו בעתיד, מה ששווה יותר מכל סכום המצוי בידינו בהווה.
מדובר כאן על הצגת סדר עדיפויות ועל הבנה מעמיקה יותר של מה שאת רוכשת. במדור שאלות ותשובות זה אני משתדל לעזור לך להגיע להחלטות המבוססות על הבנה. אשמח לענות על שאלות שתעלי אחרי רכישת הסדנה. אני מאמין שלא תתחרטי - ותרגישי מועצמת על ידי המדע ההוליסטי הבריאותי החדשני ביותר, שמעטים מאוד בישראל ובעולם - מודעים לו. את תקבלי כלים קריטיים לשיפור הבריאות ולהגנה עליה לשנים רבות, וכן תוכלי לעזור לאחרים האהובים עלייך למנוע מחלות כרוניות קשות.
המידע בסדנה זו מגשים את המטרה שהצבתי לעצמי - לאפשר לשוחרי בריאות לטפל בעצמם או באחרים על בסיס מדעי מוצק, וכך לשפר את בריאות האוכלוסייה ולהפחית את השימוש המופרז בתרופות רעילות למחלות כרוניות, שכמעט כולם סובלים מהן היום. אני מאוד מקווה שאת מזדהה עם שאיפות אלה ורוצה לקדמן גם בחייך האישיים.
3.  שאלה: דיברת בהרצאה על מספר מוצרים וחברות מסחריות (כמו המסננים של חברת "דולב", חברת "מרוולוס", "אופק חדש", המשאפים, ותוספי המזון. הזכרת באופן ישיר את הקשר שלך עם חלקם, ואפילו הזהרת את הקהל שמחלות קשות כמו סרטן ילדים עלולות להתפתח אם לא ירכוש מוצרים מסויימים). האם אין זה מסחרי מדי? לי אישית זה מובן שמוצרים אלה הם חשובים אבל הייתי רוצה הבהרה כדי לסבר את האוזן ולאפשר לקהל שאינו מכיר אותך ואת הפעילות ההומניטארית שלך, להרגיש יותר נוח. אכן, ידיד שלי (שלא הקשיב לסדנה) טען שהקהל הישראלי נרתע מרופאים הממליצים על מוצרים ואינו טיפש מספיק כדי לרכוש מוצרים כאלה.
תשובה: תודה על השאלה הכנה. אני מאמין שהקהל שלי רחוק מאוד מלהיות טיפש - לאנשים המאזינים להרצאות המורכבות שלי יש אינטליגנציה גבוהה במיוחד וידע נרחב. בעיקר יש להם יכולת הבחנה בין מידע מסחרי גרידא לבין אינפורמציה חינוכית חשובה המקדמת השקעה נבונה במוצרי בריאות, גם אם היא דוחפת אותם מעט מעבר לאזור הנוחות שלהם (כולל אזהרות אמיתיות ומבוססות מדעית לגבי מה שעלול לקרות - מבחינה סטטיסטית - לבריאות האנשים שיתעלמו מהאזהרות ולא יבצעו השקעה כזאת). להמחשה - האם נכון לומר שבני ישראל בתנ"ך היו "טיפשים" אם קיבלו את האזהרות של נביאי זעם? נהפוך הוא, בני ישראל שלא הקשיבו ולא יישמו את עצותיהם, אלה בדיעבד היו הטיפשים! סרטן ילדים אכן קורה בשל הסיבות שהזכרתי ויהיה זה נורא להתעלם מהסיכונים - ומהפתרונות המוצעים להם בסדנה - בזמן שמגפת סרטן הילדים מתרחשת ממש סביבנו ברגע זה. אנשים הם לא טיפשים כשהם מקבלים ומיישמים עצות טובות המבוססות על מדע - אני מתכוון להוסיף לאתר לינקים למקורות המדעיים כדי שאנשים יוכלו ללמוד ולהחליט בעצמם. לי אישית אין שום קשר מסחרי לחברת "דולב" המייבאת מוצר חשוב המנטרל קרינה ביתית מזיקה ביותר ומסרטנת. בארה"ב הרציתי על מסנני הזיהום החשמלי ועל הבעיות שהם פותרים - כבר למעלה מ- 6 שנים, ושמחתי מאוד לראות סוף סוף שחברה ישראלית החליטה לייבאו בהשקעה גדולה מול מכון התקנים, וברווח מזערי, המוכיח את עקרונות שליחות הציבור של החברה. אין להם כרגע מתחרים בארץ ולכן הקהל חייב היה לדעת מיהם. (ואם לא הייתי מזכיר את שמם הייתי מקבל 400 אימיילים המבקשים לדעת איך להשיג את המוצר, מה שהיה מכריח אותי להזכיר את שמם בכל מקרה). אני שמח לתמוך בהם למרות שאיני נהנה מכך באופן אישי. אם היו להם מתחרים הייתי ממליץ גם עליהם.
המחשה נוספת: האם נכון לומר למי שקנה מטהרי מים לפני 20 שנה (לפני שמישהו ידע על זיהום מים, כשהייתה רק חברה אחת שהפיצה מטהרי מים איכותיים) שהוא טיפש הנופל בפח? רק אלה שסירבו להקשיב והמשיכו לשתות עופרת, PCB, כלור, פלואוריד, ועוד - היו לאחר מעשה "הטיפשים" המסכנים שהורעלו וסבלו ממחלות כרוניות. נכון, אני מביא מידע חדש לארץ, כך שזוהי הפעם הראשונה שהקהל בסדנה שמע על כך. זה לא הופך את העצה לפחות חשובה! וזה לא מצדיק חזרה על השגיאה הנפוצה של התעלמות ממידע חדש, עד שהוא נעשה פופולארי מספיק כדי להצדיק הצטרפות אל "העדר".
רוב המאזינים להרצאותיי רוצים להיות חלוצים וליישם את המידע, אך מספר אנשים שאין להם יחסים קודמים עם עבודתי יגיבו אוטומטית בחשדנות - ינסו להוביל אחרים כלפי שגיאת ההתעלמות (וכך יגבירו את הסיכון לסרטן ולמחלות אחרות). בראייה לאחור, האם היית נותנת לילדיך לחיות במקום (כמו בעוספיה שעל הכרמל) שבו מצבור של אנטנות גרם לריכוז גבוה מאוד של מקרי סרטן, שנגרמו מזיהום חשמלי פשוט שניתן היה לנטרל בעזרת המסננים של חברת "דולב", אותם הצגתי בסדנה? אין פילטר אחר לזיהום חשמלי שאוכל להמליץ עליו. הייתי נחשב צבוע אם הייתי מעלים אינפורמציה על "דולב" מחשש שאשמע "מסחרי" מדי, כשכל אחד בקהל היה צריך ורצה את האינפורמציה הזו - הם באו לסמינר כדי לקבל אותה ממני, במקום לבזבז 20 שנה בחיפושים אחריה בעצמם!
בקשר לחברת "מרוולוס" - לא הזכרתי בסדנה את שם החברה אפילו פעם אחת, בכוונה, מכיוון שיש כמה וכמה מוצרי אומגה 3 צמחיים בארץ - רק הזכרתי את שם הצמח ממנו מופק שמן אומגה 3 יציב שהוכח מדעית (והוא המוצר היחידי בעולם שיכול להתגאות בכך) - ובכוונה לא הפניתי את הקהל לשום מקום. (וזאת למרות שחברת "מרוולוס" היא החברה היחידה המורשית להשתמש בפטנט הבינ"ל של ממשלת ישראל ושאין למוצר זה שום תחליף שניתן להמליץ עליו מבחינה בריאותית מדעית). דווקא בגלל העובדה שרשמתי את המלכ"ר שהקמתי כסוכן של מרוולוס (מס' סוכן מרוולוס MDCA, 99984586 למי שמעוניין במוצר) נמנעתי מלהזכיר את שם החברה, כך שהמלכ"ר שלי (ארגון הומניטארי ללא מטרות רווח) לא הרוויח מהזכרת שם הצמח בסדנה. אינני מרוויח אישית  מפעילויות הארגון ההומניטארי (להיפך, אני תורם לו מכיסי), שמטרותיו לשפר את בריאות האוכלוסייה, לחנך אותה לאורח חיים מונע מחלות, ולהקים בארץ חוות בריאות לריפוי מחלות כרוניות. בהזדמנות זו, ודווקא מכיוון שלא יכולתי לעשות זאת בסדנה עצמה (מחשש ל"מסחריות יתר"), אני קורא לצרכנים המשכילים לתמוך בפעילות הומניטארית זו ולבחור לרכוש את מוצר האומגה 3 הצמחי היציב של מרוולוס דרך סוכנים שמרפ"י ממליץ עליהם. (לפרטים נא לשלוח אימייל ל- Israel@ecopolitan.com)
 
הקשר האישי היחידי שהיה לי למוצר כלשהו עליו דיברתי בסדנה הוא למולקולות המצ"ב (מולקולות צמחיות ביו-אקטיביות), שאת הפורמולציות שלהן אני פיתחתי, ונתתי על כך גילוי נאות והולם, כך שאיש לא יכול להתלונן לגבי אינטגריטי. "אופק חדש" הוא לא העסק שלי, הם ייבאו ויפיצו את מוצרי המצ"ב בעצמם, בדיוק כפי שהם עושים עם מוצרים בריאותיים אחרים בלי קשר אלי. נוסחאות המצ"ב, כפי שתיארתי בסדנה, מאפשרות מניעה ותרופה להצטננות, ונותנות תשובה לשפעות שאנשים נוהרים לזריקות חיסון מפוקפקות כנגדן, וכן מפחיתות משמעותית את כמות הרעלים המופרשת ע"י מושבות בקטריאליות בגוף, מפחיתות דלקתיות, משקיטות אלרגיות ואסטמה, ועוד. הן כבר הביאו לניסים רפואיים בחייהם של כל כך הרבה מבוגרים וילדים בארץ ובארה"ב, שלא יהיה זה הומאני ואתי מצידי לשמור אינפורמציה זו בסוד רק מכיוון שאני פיתחתי נוסחאות אלה, המבוססות על מאות מחקרים מדעיים שלא באו ממני.
כאמור, מולקולות המצ"ב חיוניות להפחתת הרעלים החודרים לגוף (גם למניעת התפתחות של נבגים, עובש ופטריות שבאים מהאוויר ומהמזון לדם ולמערכת העיכול ומרעילים אותם), ואף תומכות בתהליך הטיהור. נוסחאות אלה הן הראשונות מסוגן בעולם, אך המולקולות שבתוכן הומצאו על ידי הטבע ולא על ידי האדם. כלומר, בטבע כל בני האדם בסביבתם המקורית נחשפו להם 24 שעות ביממה, למשך כל ימי חייהם. זוהי ההזדמנות הראשונה לחזור לטבע באמת ולנשום מולקולות אלה כ"מרשם מהטבע" לבריאות שלמה, שעד כה התעלמנו ממנו מתוך חוסר ידיעה. אנשים יכולים לבחור אם להיות חכמים בקשר אליהן או להתעלם מקיומן עד שחברות אחרות יתחילו לשווק אותן, ולתת יותר "אופציות לצרכן". האנשים בסדנה כבר עכשיו שמעו על המוצר והם לא חייבים להיות יותר חולים, יותר מורעלים, ויותר דלקתיים במשך 10 השנים הבאות, עד שאפשרות הבחירה תתממש. שוב, המצ"ב מבוססות מדעית, והמדע התומך בהן פורסם בירחונים רפואיים ואחרים, בכל העולם. מה שאני מקדם מוכח מדעית כמציל חיים ומשפר בריאות, (בתצפית מתועדת, סיסטמתית, ארוכת טווח, ללא דעה קדומה, ומבוססת על המדעים הרפואיים הבסיסיים של ביוכימיה ופיזיולוגיה). לכן עלי, כמדען, להיות אחראי מספיק בהצגתו לציבור. אני מודע לכך שמקדמים רבים למוצרי בריאות אינם יכולים לטעון זאת לגבי מוצריהם, ולכן הם עלולים לנסות להוריד את ה"תחרות" המבוססת על מדע - לרמתם.
 
אם היתה רק חברה אחת של מטהרי מים בארץ, לא היתה לי ברירה אלא להמליץ עליה - עד לזמן שבו יהיו חברות שמשווקות מטהרים איכותיים דומים. מאחר שקיימות מספר חברות המשווקות מטהרי אוסמוזה הפוכה, נתתי לקהל הנחיות כלליות מבלי לציין שם ספציפי של חברה. הדבר נכון גם לגבי Micellized D3, Methyl B12 ועוד תוספי תזונה מיוחדים וחיוניים לבריאות שאינם משווקים עדיין בישראל, שהזכרתי בסדנה - ולכן נתתי הנחיות מיוחדות להשגתם. בסדנה, המלצתי לאנשים להשיג מוצרים אלה ממקורות אחרים בישראל (כמו חנות הויטמינים בראשון) - שם יוכלו לרכוש את המוצרים ישירות, לכן אינני מרוויח ממכירתם בישראל.
הציבור צודק כשהוא נזהר מרופאים שמוכרים ותומכים במוצרים שיש להם תחליפים הולמים הזמינים לציבור בכל מקום (במיוחד מרופאים ששמים את שמם על תוספי תזונה זולים ומעלים את מחירם באופן דרסטי). זה אינו המקרה כאן, מכיוון שאני אינני מוכר את תוספי התזונה שלי - אלו הם מוצרי איכות מקצועיים שנמכרים רק לרופאים ולמטפלים מורשים בארה"ב, הם בעלי אישור איכות משולש של GMP ( (Good Manufacturing Practice ועוברים בדיקות מעבדה עצמאיות המאשרות את תוכנם, פעילותם וטוהרם. בחלקם הם אפילו עוברים מחקר קליני על בני אדם לפני שיווקם לרופאים.
 
יש לנו כאוכלוסייה שוחרת בריאות - ההזדמנות להבחין בין דברים מוכחים לבין דברים שאינם מוכחים, כך שנוכל להשפיע יותר על החברה באופן חיובי ובר-קיימא. אני מעודד שאלות ועבודות תחקיר, מצפה מהקהל שילמד על המוצרים, שיקשיב להרצאות חינוכיות בנושאים אלה (כגון ההרצאה על בריאות המוח, ההרצאה על "המזון - תרופה או מניעה", ההרצאה על הרפואה הפונקציונאלית, ועוד) על מנת להפוך למקדמים הטובים ביותר של רפואה הוליסטית מוכחת. אין רע בעשיית כסף ממוצרים טובים שהוכחו מדעית (לא רק כמה ע"י עדויות אישיות). גישה זו תביא למודעות תזונתית ואורח חיים בריא לרוב הישראלים.
 
4.  שאלה: השתתפתי בסדנת טיהור רעלים של ד"ר תל אורן ויש בידי גם את החוברת שחולקה.
גם בסדנה וגם בחוברת הוא ממליץ על לקיחת תוסף של ויטמין D מסיס במים.
ויטמין די הוא בד"כ מסיס בשמן, והייתי רוצה לדעת האם יש מאמר או הסבר מלא ומפורט מדוע עדיף לקחת אותו במים.  נושא זה מאוד משמעותי להרבה מאוד אנשים בגלל "מגיפת חוסר ויטמין D" אצל אנשים רבים.
 
תשובה: הבעיה העיקרית בנטילת ויטמין די היא העובדה שהוא מסיס בשמן, מכיוון שחלק ניכר מהאוכלוסיה אינו מסוגל לעכל ו/או לספוג שומנים באופן יעיל.  האוכלוסייה המערבית לוקה בבעיות עיכול רבות, בכבד שומני, במחסור של מיצי מרה, באובדן התפקוד או האיבר של כיס המרה, ובמחסור באנזימי לבלב.
אנו ניכנס לפרטי הפרטים של חולשות אלה ואחרות בסדנת 6 השעות של מערכת העיכול.  מכיוון שויטמין D הוא חשוב ביותר לבריאות ומכיוון שלרוב האוכלוסייה יש מחסור ניכר בו, אנו תמיד שואפים לתוסף תזונה שייספג יותר בקלות וימלא את החוסרים באופן אפקטיבי ומיידי.  עד כה, רק ויטמין Dמומס שומן היה זמין לקהל הצרכנים, ולכן רבים היו הפציינטים שלא הגיעו לרמה סבירה של ויטמין D על סמך בדיקות הדם, למרות שלקחו ויטמין די במינון גבוה לאורך זמן.
התשובה האחרונה לבעיה זו היא תוסף תזונה של ויטמין די שעבר תהליך מיצליזציה (micellized D3). המיצליזציה היא תהליך שאמור להתרחש במערכת עיכול תקינה, בעזרת מיצי מרה תקינים, ומטרתו להפוך את השומן למומס מים, כך שייספג דרך דפנות מערכת העיכול ויגיע למחזור הדם. אצל רוב האנשים, כאמור, תהליך זה אינו מתרחש כיאות. לכן ויטמין D שכבר עבר תהליך זה לפני שנלקח - ייספג הרבה יותר טוב וישפיע על הבריאות (ועל תוצאות המעבדה) באופן מהיר יותר (בבדיקות מעבדה הוכח ש- micellized D3 נספג פי חמש יותר טוב מויטמין 3D שעבר אמולסיפיקציה (הפיכה לתחליב) - שאפילו הוא נספג יותר טוב מויטמין D3 רגיל, שהוא הנפוץ ביותר). העובדה שהוא מסיס מים מאפשרת לקחת אותו בכל זמן, עם או בלי אוכל, ומכיוון שצריך רק כשתי טיפות ביום במוצר, קל מאוד לטפטף אותו על אוכל או במרק או לבלוע ישירות, בנוסף לאפשרות להוסיף אותו למעט מים. אני אישית מעדיף לטפטף 2 טיפות על מנה קטנה של אוכל בתוך כף.
 
שאלה 5: ראשית, תודה על סדנת טיהור הרעלים המרתקת בתיאטרון גבעתיים !
אני כותב לך על מנת לשתפך במימצאי לגבי מטהרי האויר מסוג HEPA, עליהם הימלצת בהרצאתך:  חקרתי באינטרנט היטב, בארץ בלבד, ועליתי על סוג אחד בלבד של מכשירים שניראה לי רציני, בגדלים שונים לפי גודל המרחב האמור להיות מטוהר, ועם הפלוס שהמסנן הוא לכל החיים, ויש רק לרוחצו אחת לתקופה מסוימת. המכשירים הם קנדיים מקוריים, ולכן יקרים יחסית, אך כנראה שהאיכות ללא תחרות.

רכשתי הבוקר שני מכשירים כאלה בהשקעה ניכרת, ואחד מהם כבר פועל - לרגישים לרעש עלי לציין שהוא די רועש, בפרט בשתי המהירויות הגבוהות ! בנוסף, מדדתי את הקרינה המגנטית שהוא מפיץ, ולמיטב ידיעתי, הוא כנראה גם "מלכלך", עם כל הטוב שהוא עושה - פולט לא מעט קרינה מגנטית, בפרט כשהוא על המהירויות הגבוהות, ובפרט כשנמצאים בקירבתו.  היבואן הוא תלתן שיווק וסחר בנס ציונה, ולבעלים קוראים אלי מלול: www.tiltantm.co.il/
 
תשובת ד"ר תל-אורן: תודה על ממצאי המחקר! האם בדקת את הזיהום האלקטרוני שנוצר ע"י מסנן האויר בעזרת ה- GS Meter - (לפני ואחרי)?  מהו היו המספרים במקרים אלה? אני משער שהמספרים נמוכים בכל מקרה, אם יש לך את ה- GS Filters מפוזרים בכל הבית...
שאלה 6:  בכל הנוגע לתזונת התכנית בת ה-90 יום, זוהי תזונתי מזה כשנה ו-3 חדשים: תזונתי מבוססת על מזון מן הצומח, ירקות, פירות, קטניות, דגנים, אגוזים, זרעים, אבוקדו ושמן זית. טרם פגישתנו נהגתי לאכול דגים 1-2 פעמים בשבוע, אולם אשמח להורידם מתפריטי השבועי. זוהי כל תזונתי ללא תוספות אחרות (סכום הנקודות שצברתי בשאלון שחיברת היה 4 נקודות) כמו כן אני נוטלת תוספי תזונה (ברזל, אנטיאוקסידנטים, מולטי-מינרלים, ויטמין C תמצית זרעי ענבים וביוטין)
לשאלותיי:
1) האם בהסתמך על תזונתי עלי "לדלג" שלב אן שניים בתכנית טיהור הרעלים?
האם התוספים שהמלצת לכלל כדוגמת Ulta cleatr plus Ph/ Renagen DTX רלוונטים עבורי?
במידה ותמליץ לי לקחתם, האם לא עדיף מינון "קל" יותר כדוגמת ultra clear macro ?
תוספי המינרלים ונוגדי החימצון שאני נוטלת מכילים את אותם מרכיבים אולם במינון גבוה יותר.
אילו בדיקות תמליץ לי לעשות (בראשל"צ) אם בכלל. ( אין לי תלונות מיוחדות והרגשתי הכללית מצוינת)
2) בחוברת המלצת על 4-6 פעמים בשבוע קטניות, ו 3-5 פעמים בשבוע דגנים.
באותה ארוחה, האם לשלב ביניהם על מנת לקבל חלבון מלא או להפריד?
תשובת ד"ר תל-אורן: מאחר שכמה מהצעדים של "טיהור הרעלים" לא היו תזונתיים (ומאחר שהם לא פחות חשובים ממרכיב האוכל) יש לבצע אותם לפני התחלת 90 הימים.  יש להפחית את הדלקתיות/דליפות שהם מעורבים בהן לצורך טיהור רעלים יעיל.  את יכולה להפחית את השלב ההתחלתי ל- 2-3 שבועות במקום 5 שבועות.
המוצרים עדיין רלבנטיים (UC Macro אינו מומלץ - הוא כולל רק את מוצרי המאקרו ואת זקוקה למיקרו).
במעבדה בראשון לציון תוכלי להיתרם מביצוע בדיקת חומצה אורגנית OAT ומבדיקת מתכות כבדות בשתן (עם פרובוקציה) - שתיהן בדיקות שתן.
לעולם אינך צריכה "לשלב" כדי להשיג פרוטאין - זוהי תוצאה של תעמולה של תעשיית הבשר.
7.  שאלה:
יש לי מספר שאלות לגבי סדנת טיהור הרעלים.
1.  על איזו גישה או דעה מתבססת סדנת טיהור הרעלים של ד"ר תל-אורן והאם יש בה חידוש מעבר להרצאותיו אותן שמעתי  בעבר (גם ההרצאות באתר .( אינני מעוניינת במידע כללי בלבד לגבי חשיבות ניקוי הרעלים, שאני כבר מודעת לה.
2.  האם הפורום הוא גדול ולכן ההנחיה כוללת ומתאימה לכל?
3.  האם הקבוצה אינטימית ולכן יש בה התייחסות אישית לפרטים בקבוצה, שכן לכל אחד בעיות אחרות?
4.  אם אני רוצה לטהר רעלים שוב בעוד כמה שנים, האם התוכנית תישאר כפי שהיא גם בעתיד?
5.  האם הסדנה מתאימה למי שנוהג לפי שיטת "ההיגיינה הטבעית"?
 
תשובה:
הבהרה:  הדטוקסיפיקציה אינה קשורה לגישה או לדעה אישית שלי או של אחרים - זהו תהליך ביוכימי מבוסס מדעית, והוא ידוע ומוסכם על כל פיזיולוג וביוכימאי בעולם.  כל אדם מטהר רעלים בדרך זאת בכל יום ובכל שעה, גם אם אינו מודע לכך.    תוכנית טיהור הרעלים שיצרתי תומכת בתהליך זה, מזרזת אותו, ומשפרת את יעילותו - בהיותה מאוד מקיפה, ובכך שהיא עונה על כל הפרמטרים המדעיים הידועים בתהליך זה. ייחודיותה בעובדה שרופאים ותזונאים לא ישמו עד כה את כל הפרמטרים האלה בו זמנית בתוך תוכנית אחת.   אנשים בארה"ב (כולל תזונאים מוסמכים ורופאים המתמחים בתזונה), ששמעו בעבר כ- 150 הרצאות שונות שנתתי (על כ- 150 נושאים שונים), השתתפו לאחר מכן גם בסמינר הזה (באנגלית) של 6 שעות לטיהור רעלים, וקבלו ממנו הרבה מאוד מידע בריאותי חשוב שלא שמעו עליו קודם, דבר שגרם לחלקם להירשם לאותו סמינר פעם נוספת.  מאחר שרוב הנושאים שהרציתי עליהם הם באנגלית ולא בעברית, ומכיוון שזו הפעם הראשונה שסדנה זו מובאת לקהל הישראלי בעברית, אין סיכוי שהמשתתפים לא ילמדו דברים חדשים...  הסמינר לא יבזבז את זמנם של האנשים באומרו להם כמה חשוב לטהר רעלים... הוא ייתן להם כלים מודרניים וחדשניים  שהם זקוקים להם כדי  לבצע טיהור רעלים משמעותי בעומק הרקמות, כפי שאף תוכנית קודמת לא עשתה.
 
הגישה שלי מתאימה לכל אחד, מכיוון שכולנו מטהרים רעלים באותה דרך פיזיולוגית (למרות הגיוון הגנטי המשפיע על יכולת הטיהור שאליו אנו מתייחסים בסדנה).  היא אינה "שיטה" או "דוגמה" שהומצאה ע"י בני אדם, כמו ניקוי רעלים ע"י צום מיצים, נטילת סיבים, או קולון הידרותרפיה (שגם אם לעיתים יש בהם תועלת טיפולית - הם אינם קשורים ישירות לתהליך הביוכימי של טיהור רעלים בגוף). אנשים המדריכים ומנחים תכניות "דטוקס" פופולאריות שונות, לעיתים קרובות מעלים השערות רבות לגבי הקהל שלהם, בלי קשר לגודל הקבוצה. אין להם הכלים לארגן טיפול אישי על סמך הקריטריונים העומדים לרשותם לגבי המשתתפים השונים בתוכנית ה"טיהור" שלהם. הקבוצה אכן יכולה להיראות כאינטימית, אינדיבידואלית ועם יחס אישי, אך לאמיתו של דבר היא לא כך - מאחר שכולם עוברים אותו תהליך דוגמטי, ואין כל בסיס מדעי על פיו ניתן להבחין בין האנשים השונים (גם אם הם מדווחים על הקשיים האישיים שלהם, ביחס לתוכנית הטיפולית המוצעת לקבוצה).
 
בסמינר, לפחות שעה מוקדשת לפתרון בעיות אינדיבידואליות  שעלולות להפחית את יכולת הדטוקסיפיקציה של  כתשעים ושמונה אחוז מהאוכלוסיה   - כל המשתתפים בסדנה ילמדו איך  לאמוד את הפוטנציאל האישי שלהם לקשיים בטיהור, ואיך לטפל בעצמם בהתאם, לפני שהם מתחילים את תוכנית טיהור הרעלים.  לכן, ללא קשר לגודל הקבוצה, התוכנית שאני מביא לקהל היא יותר אינדיבידואלית  באופן מדעי מ"תוכניות הדטוקס" הפופולאריות ביותר, המוגשות לקבוצות קטנות ואינטימיות.
 
תוכנית זו מתאימה לשימוש במשך כל החיים, בכל אחת מהוריאציות המוצגות בסדנה.  המדע מבוסס היטב, כך שהתוכנית לא תשונה לפי דעה אישית של אדם כלשהו.  אם תהיינה תגליות מדעיות חדשות בעתיד - הן ישולבו במבנה המבוסס הקיים. אני אמשיך לעדכן את המשתתפים בסדנה בכל מידע  חדש הקשור לטיהור רעלים,  כל עוד הם ירצו להתעדכן. זוהי מתנה שממשיכה לתת, והם יוכלו ליישם את המידע הזה לגביהם, לגבי ילדיהם ולגבי נכדיהם - ביעילות גוברת והולכת .
 
סדנת טיהור רעלים זו מתמקדת בבריאות ובהסרת רעלים בגישה מדעית מוכחת.  ישנם 12-14 צעדים הכרוכים בכך (ועל כולם להתבצע כדי שטיהור הרעלים יתרחש).  רק שניים מצעדים אלה כוללים דיאטה!!  לכן, כל אחד יכול להיתרם מביצוע צעדים אלה, גם אנשים השומרים על התזונה הטהורה ביותר.
1.  אנו יודעים כיום שגם התזונה הנקייה ביותר כבר אינה טהורה כפי שנרצה שתהיה.  אפילו ליקוט כבר אינו טהור כפי שהיה.
2.  אם נתעלם מכל ה- 10-12 צעדים, הגוף לא יוכל לטהר את הרקמות שלו מרעלים, בלי קשר למהות הדיאטה.  זאת בגלל שהרעלים המצטברים ברקמות לא יוכלו להשתחרר.  אני אסביר זאת באופן מדעי בזמן הסמינר.
3.  לגבי תוספי המזון (שהם כולם טבעיים) - יהיו כמה אופציות - אנשים יכולים לבחור לקחת כמה מהם, את כולם או אף אחד מתוספי המזון העשירים בנוטריאנטים, והממריצים טיהור רעלים.  בכל מקרה, הם יכולים להיתרם במידה רבה מאוד מכל שאר הצעדים, שאין להם קשר למה ששמים בפה ובולעים.
4.  צעדים אלה הכרחיים לבריאות ולמניעה של מחלות כרוניות.  גם אם האדם בוחר שלא לעשות את תוכנית טיהור הרעלים עצמה. כל אחד מצעדים אלה בעצמו יכול להפחית באופן דרמטי את הסיכון ללקות במחלות קשות רבות, כפי שהוכח מדעית.  אפילו אחד מצעדים אלה יכול להציל תינוקות וילדים מלפתח סרטן ילדים, ומשפר את הבריאות והחיוניות של מבוגרים רבים!
היו לי פציינטים רבים שנהגו לפי שיטת ההיגיינה הטבעית, והם עדיין סבלו מסימפטומים של מחלות כרוניות, מכיוון - שבזמן שהם התמקדו בהיבטים החשובים של הדיאטה שלהם - הם לא ידעו על ההיבטים החשובים האחרים של שמירת הבריאות ומניעת מחלות, שעליהם נדבר בסמינר.
אנא קרא את התמלול של הרצאתי "המזון - תרופה או מניעה?" שנמצא באתר, כדי לראות כיצד מזון ודיאטה לבדם אינם יכולים לרפא את הגוף בפני עצמם, במיוחד בסביבה של היום.
בסמינר, אני אתן לך כלים ספציפיים שישפרו את בריאותך ללא קשר לבחירות התזונתיות או לאורח החיים שלך.
 8.  שאלות:
1. המידע לגבי התכנית הכוללת של הסדנאות הוא קצת אמורפי ... לפי הכתוב יש שלב א' ושלב ב'... לא ברור לי מה מהותו של "שלב" בתכנית ההכשרה? האם בשני השלבים מסתיימת התכנית היקרה מדי?
2.  הסדנאות מיועדות לקהל הרחב, האם הכוונה שאחרי 6 סדנאות , כל אחד יוכל להתחיל בייעוץ בריאותי ?
3. האם יש לך התייחסות לעובדה שמי שכבר למד רפואה טבעית, הוא איש מקצוע שכבר יודע את רוב החומר?
4. בסדנת ניקוי רעלים, הזכרת בשמותיהם תוספי תזונה.  מאוד מקובל ויהיה מאוד מכבד אותי אם אדע מה בדיוק מרכיב למשל Appe-Curb Forte וכמובן אחרים.
5.האם תדרוש שאשתמש ברכישת תוספים דרך החברה האמריקאית, על מנת להפנות אלי מטופלים בבוא היום? האם לא תהיה לי אפשרות להשתמש בתוספים של חברות איכותיות הנסחרות בארץ?
האם אנחנו מדברים על MLM?  .
6. הייתי באולם בהרצאתך הראשונה והתרשמתי שרוב הקהל מרגיש לא בנוח לגבי המיסחור,אכן ראיתי שהשאלות הופנו. עדיין, דרושה התייחסות יותר קונקרטית והיא יכולה להיות מסופקת על-ידי מענה על השאלות לעיל..
תשובות:
 
השלב הראשון בתהליך ההכשרה הוא סיומה של התוכנית הבסיסית (רמה א'), שלאחריה ישנם  מבחן ועבודה מעשית.  השלב השני הוא המשך מעשיר מבחינה קלינית שלא היה ניתן להוסיפו לשלב הראשון מבלי לדחות את ההסמכה הראשונית באופן משמעותי.  מטרתנו היא להסמיך מטפלים לפחות ברמה א' ובמהירות האפשרית.  לכן ישנם שני שלבים והמוסמכים ברמה א' אינם מחויבים להמשיך לרמה ב'.  בדף ההפניות למטפלים של אתר מרפ"י נציין ליד שמות המטפלים מי הוסמך בשלב א' ומי סיים גם את שלב ב'.
כן, הכוונה היא שלאחר 6 סדנאות בנות שש שעות ולאחר מעבר בחינה ועבודה מעשית בנושא תינתן הסמכה למשתתפי הסדנאות.  בדף ההפניות למטפלים באתר יופיע הרקע והניסיון המקצועי ליד שם המטפל.  (ראי גם תשובה מס' 3 לגבי הקהל הרחב).
ודאי שיש התייחסות לרקע המקצועי של המועמדים להסמכה במרפ"י;  רוב אנשי הקהל הרחב אינם מעוניינים בהסמכה, אך אם כן יחליטו להמשיך בלימודים (ישנם קורסים נוספים המעניקים רקע מדעי-רפואי המועברים בנפרד דרך האינטרנט) הרקע שלהם יתעשר והם יתאימו יותר להסמכה, גם לאחר שהוכיחו עצמם במבחן ובעבודה המעשית.  בנוסף, הרבה מהחומר (בין אם הופיע בהרצאה עצמה ובין אם יופיע בתוספות של התמלול והחוברת המורחבת) הינו חומר חדש הכולל בדיקות מעבדה מתקדמות שלא היו קיימות בארץ בתחום הרפואה הפונקציונאלית.  חומר חדש זה הוא חשוב ביותר ודווקא הוא משותף לקהל הרחב והמטפלים בכך ששתי הקבוצות לא מכירות אותו.  כמובן שמטפלים בעלי ניסיון יוכלו לסיים את ההסמכה בקלות ובמהירות רבה יחסית לאלה שאין להם רקע.  קהל המטופלים יוכל לבחור במטפל המתאים על סמך שיקולים אישיים ואני בטוח שהרקע המקצועי יהווה אלמנט חשוב בתהליך הבחירה.
הפירוט של מרכיבי המוצרים נמצא באתר של nut-dyn.com.  תוכלי ללחוץ על המוצר ולראות אותו.
חברת nut-dyn  היא חברה המשווקת רק מוצרים ברמה מקצועית גבוהה שאין למצוא אותם על שום מדף, שעברו סרטיפיקצית GMP משולשת וגם מבחנים קליניים - בשונה מרוב רובם של המוצרים הנמצאים על המדף בארץ.  הם משווקים מוצרים מכ- 12 חברות יצרניות המיועדים לאנשי מקצוע בלבד, ומוכרים אותם ישירות לאנשי מקצוע. אין כאן שום מכירה רב-שכבתית שגם ד"ר תל-אורן על פי רוב סולד ממנה.  אם את תעשי חשבון אצל nut-dyn תוכלי לקנות את המוצרים ישירות בתור מטפל וד"ר תל-אורן ישמח לעזור לך בזה.  רוב האנשים בארץ המזמינים את התוספים עושים זאת דרך מטפלים שיש להם כבר חשבון ב- nut-dyn או דרך החנות של גדעון לבב.  אין לד"ר תל-אורן כמעט שום רווחים מתוספי התזונה בישראל ומטרתו פשוט לתת לאוכלוסיה גישה למוצרים בעלי רמה קלינית מוכחת ומתועדת ושלא ישקיעו את מיטב כספם במוצרים בינוניים ומטה.
"המסחור" נבע מהרצון של ד"ר תל-אורן לספק לקהל מידע לגבי אופן ההשגה של דברים שהוא ממליץ עליהם.  אין לד"ר תל-אורן כל רווח מהמלצות אלה לבד ממוצרי המצ"ב שהן פיתוח שלו (המיובאים מארה"ב ע"י חברה ישראלית שאינה קשורה אליו).  בכל אופן, בגלל הביקורת שהופנתה כלפי "המסחור" כפי שהוא נראה, ד"ר תל-אורן כבר אינו מוסר פרטים לגבי איך להשיג את ההמלצות שלו ואינו מציין שמות של חברות.  תוכלי לקרוא את התייחסותו המפורטת של ד"ר תל-אורן לנושא המסחור בשאלה מס' 3 לעיל. 


 
We care about your thoughts!